
Започва засичането на средна скорост – тол камерите имат готовност и ще ни засичат средната скорост: за тази цел ще се направят редица тестове.
След това различни отсечки ще бъдат подавани за института по матеорология, те ще правят отново замервания. Ще се уточнят всички величини, след което ще стартира засичането.
Всяка двойка камери може да участва в тази процедура. Най-важното е, е че не всички отсечки по пътищата ще започнат накуп да замерват средната скорост. От МВР трябва да кажат кои камери на BGtoll да бъдат свързани с техните системи.
Националното тол управление твърди, че няма ограничение кои дa участват в процеса. Важното е да се приоритизира. За да може превантивната функция да бъде там, където е най-необходимо.
Започва засичането на средна скорост – от страна на МВР всичко е готово за техническо свързване на системата може да заработи. Има, обаче, резерви за резултатите.
В законодателството ни е разписано, че парите, които се събират от винетки и тол такси – отиват за рехабилитация и изграждане на нови пътища. Тези пари не отиват никъде другаде – единствено и само за това се използват.
Купи и провери винетка онлайн – получи електронната винетка веднага – лесно, сигурно, гарантирано – провери за глоби – пътувай спокойно https://evinetka.bg/
Тол таксите са увеличени с 10% от 1 април. От 1 септември отново ще има скок на тол таксите с още 10%, което означава, че увеличението им за годината ще е 20 на сто. В края на тази година се очакват приходи от над 1 милиард лева от тол такси и винетки. Тол таксите ни са едни от най-ниските в Европа.
Започва засичането на средна скорост – системата е подготвена за засичане средната скорост от края на миналата година.
Документацията е която да представена пред Българския институт по метрология. Той е органът, който трябва да направи съответното одобрение на типа средство за измерване – в случая камерите на тол системата.
От 10-ти април 2025, започват тестовете съвместно с Българския институт по метрология. Те ще се проведат на Северната тангента в столицата. На участък с дължина от 10 км.
Те ще отнемат известно време, защото трябва да се правят при различни метеорологични условия, различнa част на денонощието. Трябва да се направят 504 преминавания през този участък. Така ще може да се установи най-точно, че системата засича правилно средната скорост„.